Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Ritueel, verhaal en geloofscommunicatie zijn nauw met elkaar verbonden. Het leven confronteert mensen met vragen naar zin en betekenis en als antwoord worden verhalen verteld en rituelen gevierd. In en door die verhalen en rituelen worden overtuigingen doorgegeven. Wij leven echter in een tijd waarin de levenswijze van de meeste christenen nauwelijks nog vragen oproept, de oude geloofsverhalen grotendeels hebben afgedaan en mensen op zoek gaan naar en experimenteren met nieuwe rituelen. Hoe gaan wij, christenen, vandaag met (bijbel)verhalen en rituelen om? Onder welke voorwaarden hebben zij toekomst? Spelen ze nog een rol in onze geloofscommunicatie? Zien wij daar creatieve voorbeelden van? Kunnen we op dat vlak iets leren van andere godsdiensten en levensbeschouwingen? (Bron: covertekst)
rituelen --- Didactics of religion --- christendom --- Bible --- bijbel --- Bijbelverhalen --- Geloofsleven --- Academic collection --- verhalen --- 251*25 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- C1 --- geloof --- exegese --- Bijbel --- verhaal --- catechese --- 112063.jpg --- Bijbelbeschouwingen --- Rituelen ; christendom --- 251*25 Verkondiging en bijbel --- Verkondiging en bijbel --- Kerken en religie --- Rituelen --- Verkondiging --- Bijbelbeschouwing --- Ritueel --- Catechese (geloofsopvoeding) --- #gsdb9 --- religieuze verhalen --- de bijbel --- geloofscommunicatie --- de christelijke levenswijze --- godsdienst en levensbeschouwing
Choose an application
Tussen alles wat we vandaag in de media lezen en de analyses van allerlei deskundigen was het tijd om terug te keren naar de bron en stil te staan bij deze moslimjongeren die met vragen zitten en antwoorden verwachten. Hun vragen betreffen ons uiteindelijk allemaal. Het is een leraar, en niet om het even dewelke, die deze taak op zich neemt. Hicham is moslim en gelovig. Met veel humor en bescheidenheid vertelt hij hoe hij zijn geloof tijdens zijn (niet zo verre) jeugd in verschillende fases in vraag heeft gesteld.Deze open en aandachtige leraar biedt in dit boek antwoorden op duidelijke vragen.Want wat is er tenslotte beter, om een samenleving vooruit te helpen, dan zich voor de jongeren te interesseren, hen kennis te bieden en te dragen? Ons lijkt het hoog tijd om over te gaan tot de praktijk. Dit boek is toegankelijk voor iedereen: jongeren, ouders, leerkrachten, verenigingen en interculturele bemiddelaars.
Islam (jeugd) --- islam --- 2 --- 081 Godsdienst --- Islam --- Age group sociology --- Sociology of religion --- allochtone jongeren --- migrantenproblematiek --- diversiteit --- Didactics of religion --- Belgium --- Frankrijk --- leraren islamitische godsdienst --- de Koran --- de Hadith --- salafistische retoriek --- de wetenschappelijke godsdienstbenadering --- België --- moslimjongeren --- God --- vrouwen --- imam --- christendom --- een paradijs voor de Arabieren --- de jama --- Aisja --- de Profeet --- Belgische jongeren en de islam --- media --- sociale media --- antiwesterse complottheorieën --- preventie --- deradicalisering --- godsdienstwetenschappen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|